: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

bagai bagai

. sesuatu yang berbeza .


banyak masalah yang jadi lately.
bagi aku normal sebagai seorang pelajar menghadapi masalah macam nie. duit, kawan, keluarga, pelajaran, gangguan, hubungan, kesihatan, sukan. bila semua bercampur aduk semua jadi serba tak kena. tapi mampu ke seorang gadis menghadapi masalah nie sendiri. ini lah masa aku tarik muka.

duit.
tak cukup ? entah la.........
makan. minum. minyak 3 hari RM5. sewa RM130 sebulan.
tak mahu mintak umi dengan abah. maaf susahkan umi abah.
aku tak suka berkira. kau matang la.
takkan hal macam nie aku nak bagi tahu juga.
camon la ! you said divide equally.
now ! what going on beb ?

kawan.
terima kasih bungkusan hitam :)
bila ramai kawan kena jaga hati satu per satu?impossible!
saling memahami itu yang terbaik.
berusaha yang sebaik mungkin.
masalah yang timbul tak semestinye punca dari anda.
nak bocor fikir kawan. tapi kau tak kesian ke ?
tapi bila kita diketepikan sedangkan kita yang berusaha. siapa nak tanggung ? tell me ?

keluarga.
abang ku sayang.
tolong la suruh yang berkenaan tu berubah.
fatin tak kacau die pun.
kenapa die nak halang pertemuan kamu dengan fatin ?
jealous ?
fatin memang rapat macam kekasih tetapi fatin hanya kasih.
kami kongsi kegemaran yang sama. itu sahaja.
sekarang tidak rapat lagi kerana orang itu.

pelajaran.
untung la orang pandai.
jangan cakap macam tu dekat aku.
semua orang ade kemampuan tersendiri.
kalau aku pandai dah lama aku kerja di syarikat Edayu and Co.
tak belajar.......
kau ade kelebihan kau. aku ade kelebihan aku.
im still learning.
cuma usaha yang membezakan kau dan aku.
aku ? pemalas....

gangguan.
banyak jenis. gangguan FB, BLOG, ORANG.
fb? gangguan laman sosial. tercantas mood.
orang salah guna. bila orang tegur balas la kan.
nanti katanya sombong.
tibe-tibe i love you ? i what you? wtf man.
melayu tu.behave la ! mane kemelayuan kau ?
free ceramah bersama ustazah Edayu *bukan ustazah
orang? bajang yang selalu ganggu aku.
kalau tak aku, ganggu kawan aku.
what the point? im not going back with you la bro.
pergi la kahwin kau tu !

hubungan.
apek - amoi.
saya tau awak nak pindah. sebab tu banyak keluar.
saya tahu banyak lagi bende penting dari saya.
saya cuba faham. kadang-kadang tak bagi tau.
saya tahu saya pernah buat hal.
dunia ini karma. yes ! saya takut awak buat saya pula.
saya sedar sumber perkenalan kita. saya sedar diri saya.
banyak perempuan sekarang :) . dah lain.
kalau saya tak faham maafkan saya.
ini kerana dorang dapat jumpa awak dan saya tak.
you the only one i want ...

kesihatan.
kambing dan ikan masin. kenapa saya tak boleh makan awak.
darah tinggi. tu la penyakit aku. kata doc keturunan.
tolong la vanish aku nak makan lamb pie !
ulu hati. sakit teramat. selalu bersama ubat.
kadang-kadang lupa bawa.
ini menjadi sebab aku dimarahi oleh apek.
bak kata apek takde penyakit cari penyakit. :p

sukan.
along ? nama baru.
aku bukan taknak main. tapi semua kacau bilau.
coach suruh macam nie team suruh macam tu. which one ?
bila pihak lawan dapat mata blame me !
matang la semua takkan sempurna. takkan jadi seperti dirancang.
baru lawan sesama team belum lawan sebenar. relax la beb.
aku dah la lampi. kalau korang nak tahu.

tambahan aku nie pekak.
jangan suruh aku korek telinga. dah banyak kali buat.
cuma mase kecil ade kisah die. nanti cerita ye :)


maaf terkasar bahasa.
ini hanya berkenaan yang hidup bukan yang mati. :p

No comments:

Post a Comment

:: more more ::