: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

kenduri

. sesat punya cerita .

hebat tak hebat aku sesat ?
memang dasat orang kate.
bermula hari sabtu bertarikh 4-06-2011 .
ade lecture aku nie kahwin. kononnya teruja sebab tak pernah lagi pergi kenduri seseorang yang mengajar aku. sebab selalunya tenaga pengajar aku semuanya veteran. disebabkan ada kenderaan bermotor ia itu motor shiela jacob yang die bawak dari rumahnya kajang. jauh bukan entah macam mane die bawak tak tau la. aku kire penumpang sahaja.

pada hari itu aku ulang alik u boleh katakan 4 5 kali juga. pada mulanya rasa biasa sahaja. lama kelamaan penat pula. aku kire ikot satu van nie sebab rakan rakan aku naik van. pada mulanya ok lagi sampai la satu tahap di lampu isyarat moto harus duduk di hadapan dan kenderaan beroda empat harus beratur. bila hijau kami kehadapan dan van tersebut dibelakang rupanya van tu boleh belok pada selekoh pertama dan kami yang terlepas kehadapan terpakse patah balik. tapi bila kami patah balik van tu dah hilang dari pandangan. pada mulanya rasa biasa lagi lama kelamaan kami mula rasa kami berada di jalan yang menyesatkan. berapa kali kami patah balik pusing sane sini. penat ya amat. mata pula sudah seperti pontianak merah bukan kepalang. dengan helmet tidak bervisor orang belakang lagi sakit la citernya..tahaha

bila dah lama sangat sesat dan minyak pun dah separuh hilang seperti air terjun aku ambil keputusan balik rumah lagi bagus. kalau tidak ikutkan hati aku nak je berhenti mana-mana kenduri asalkan makan free. tapi shiela menghalang hasrat tak senonoh aku tu. bila hala balik rumah kenderaan pula buat hal. kata orang kalau kita beli sesuatu yang baru mengganti yang baru yang lama akan merajuk tapi yang nie pula kes kenderaan balas dendam kerana sudah lama tidak pakai bari sekarang tuan die nak pakai. macam-macam perangai kenderaan sekarang. perasaan mengalahkan manusia :)

tiub bocor lagi padahal tak lama sebelum tu dah tukar. memang betul kenderaan nie balas dendam kaw-kaw pada tuan die. disebabkan tak makan kenduri aku mengambil keputusan untuk makan sedap-sedap pada haritu. aku makan Mcd yang aku idamkan dari aku dibangi lagi.
memang sedap la dah lama tak makan fast food. tak sempat aku rehatkan badan sepenuhnya aku kena ambil kawan aku di u katanya nak tidur di rumah aku. kemain mengatui dengan ibu nya semata-mata nak tidur dirumah bujang aku nie. pada haritu juga buat kali pertamanya die naik motor sepanjang perjalanan die menjerit kerana takut aku bawak selaju 60 km/h ...
aku mimpi ngeri lagi ngeri dari aku mimpi kena kejar dengan domo :p

memang best la sesat dah lama tak sesat
yana pasnie ko naik jela van ko saje menambahkan pekak kat telinga aku
miss sorry tak dapat hadir kami sesat !!!
apek - terima kasih faham saya n nasihatkan saya :D


4 comments:

:: more more ::