: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

permulaan yang biasa

. balik versi 2 punya hal .


hari pertama - hari sudah petang lebih kurang pukul 7.00 pm umi aku datang jemput aku. aku sudah masai tunggu umi aku dari pukul 6.00 lagi. rupa-rupanya jemputan didatangi oleh kakak aku dan adik-adik aku. abang aku jangan harap dia datang. dia lebih suka buangkan masa dia dengan bini dia. bila kerata merah citra mula muncul dari pandangan aku adik-adik aku yang baru balik dari sekolah agama jerit panggil aku. sungguh gembira meraka melihat kedatangan aku tanpa mengedarkan kakak nya akan buli mereka bila tiba di rumah :) tehehe.. tapi belum sempat aku nak buli meraka sudah tidur terbongkang lihat ~~

syed aiman naif

syed muhammad asyraf

malam tu selepas hantar adik-adik aku pergi tuisyen family aku akan pergi jalan-jalan. sudah menjadi rutin sebab malas balik kerumah. bila adik-adik aku balik baru kami menuju kerumah itu pun tak tentu juga. tak sempat pula jumpa awak. tapi teserempak dengan kawan lama masa sekolah dulu. panjang umur katakan. dia kata abah aku masih muda. kemain bangge abah aku. konon nya takde uban ye memang takde uban tapi sudah mahu hilang rambut nya. tapi dia tetap abah aku yang hensem :D

hari kedua - pagi-pagi lagi aku sudah bangun pagi-pagi lagi sudah merancang mahu pergi ke warta. abang aku yang mahu mencari barang. ape jadah sudah besar mahu umi beli lagi langsung tak matang. setiba di warta kami bepecah abang aku bersama umi dan aku bersama kakak aku.
kakak aku sibuk dengan cermin mata baru nya. kesian juga melihat dia menjadi orang buta sementara. aku tolong yang termampu. sedang sibuk kakak try cermin mata. aku pula naik giler sampai umi aku terduduk gelakkan aku. uncle kedai tu pun turut serta. barang-barang aku jumpa di kedai uncle cermin mata. betul-betul tak duduk diam...hasil ~~

mataku berpagar :D

nampak macam salah satu pelakon x-men tak??

aku pula sempat beli pekakas telefon bimbit aku. aku juga sempat pergi berjumpa H sememangnya badan panas sangat. agak-agak 40 la suhu dia aku anggarkan. aku jadi tak keruan. risau bagai nak rak. tak pula die beritahu yang dia tidur dalam kereta rakan nya. marah betul aku. lepas tu aku balik. disini bermula lah kesilapan aku. yang nie biar lah yang tahu sahaja. takut hendak ceritakan. aku hanya mampu mintak maaf. aku tahu aku tak setaraf dengan perempuan yang lain. tapi jangan cakap aku camtu. hati nie sape nak tanggung kalau bukan aku sendiri. kata-kata awak same seperti seseorang saya pernah kenal. sungguh sakit hati. saya tahu awak nak nasihat saya. saya mintak maaf. bersalah tetap ada.

memandangkan itu hari last aku begusti dengan adik-adik aku. nie la rutin aku bersama adik-adik aku selain ber badminton. seronok giler. main dengan budak-budak teringat masa aku mula-mula jaga meraka mase tu tak mampu buat ape-ape. sekarang sudah besar masing-masing mahu menjadi super hero. kami siap bekejaran di luar rumah dan beguling di atas rumput. letih aku melayan sampai lutut aku belaga dengan bucu meja. letih tapi hati seronok giler ! :)

permulaan yang biasa penamat yang tidak berapa menyeronokkan

saya tak mampu datang jumpa awak macam awak buat untuk saya.
terima kasih umi abah.
maafkan saya dengan pergaduhan yang belaku.
antara saya dan awak.
antara famliy dan saya.
kami hanya kawan. :(

1 comment:

:: more more ::