: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

sharifah si bisu

hari nie bangun dengan perit nye tekak aku *sekali bisu !* waaaa... mmg best ble sakit tekak kalah keluar date *konon sinis* haha
aku terpakse ikot tips nie sbb aku dah macam orang bisu. ble bercakap alamat keluar la suara penyanyi rock *Ramli Sarip* aduh -__-"""
nie lah dy anda harus ingt kan saya tentang tips nie cause aku nie pelupe + degil :p

well~~~


  • Jangan mengambil makan sejuk, makanan begini hanya mengundang tekak anda menjadi lebih bengkak.
  • biasakan minum air suam, air asam jawa dan air limau kastur---air limau kasturi letak gula sedikit, sebab limau kan masam,asid--tak elok untuk orang gastrik * sharifah la tu* :(
  • jangan gosok gigi dulu...minum air suam dulu...ni untuk meredakan sakit tekak anda tu...air suam tau, bukan air sejuk...
  • jangan banyak berdehem... "ehem..ehem" pastu batuk-batuk--kalau sakit tekak terus minum air suam, kalau anda banyak berdehem--tekak akan bengkak dan boleh berdarah.aku dah rse cikit2..aduh !


  • aku dapat rasa macam takleh ikot je?
    sharifah = degil + pelupa *aduh* (T_T)
    ape-ape pun chayok sharifah :)

    mati aku :(

    No comments:

    Post a Comment

    :: more more ::