: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

baby and leg

. rokok punya cerita .

sekarang bukan aku nak cerita pasal buruk nye rokok tapi nak cerita pasal pelik nye perangai perokok sekarang. kepada yang tahu aku kan kerja sementara kat kedai buncit julia. jadi tak hairan la macam-macam gaya manusia aku jumpa. ade la satu hari tu hari ketiga aku berada di kedai buncit tu nie. kali pertama aku tengok macam mne supplier rokok sampai. banyak juga tapi bos aku nie jenis tak merokok jadi die tak tahu yang mane manusia sekarang suke. kalau aku cakap nanti ape pula katanye. bila ade rokok baru aku rase ade sambutan dekat kedai buncit nie. alamat tak menang tangan aku lepas tu lagi-lagi hari jumaat. lepas je balik solat jumaat bederu orang datang kedai buncit nie. tapi nampak je untung tak silap aku satu kotak hanya untung 50 - 70 posen je.

berbalik kepada tajuk asal ade la telatah perokok yang aku geli hati melihatnya. MEMILIH-ade seorang pakcik nie aku tak sedar pulak die ade penyakit mungkin die tak makan ubat mase tu die beli rokok dunhill 20 dua tak silap aku satu tu gambar kaki yang tak berapa nak ade dan satu lagi gambar baby yang tak berapa nak rupa manusia. pakcik tu sikit punya memilih die nak yang gambar kaki tu je. yang aku pelik die suruh cari jugak gambar kaki tu sampai aku kena buka lagi satu papan baru. balik tu aku tanya orang pakar merokok rumah aku *aboh. abah aku kata yang gambar kaki tu akan hanya memberi kesan buruk kepada kaki sahaja. kurang-kurang rosak kaki je takde kena kat baby tadi. hahaha...

dulu mase aku kat kampung dan mase arwah nenek aku ade *ma. ma selalu buatkan rokok pucuk untuk atok aku *pa. tapi sejak ma sudah tiada memang lama kiteorang tak nampak rokok pucuk nie. tapi satu hari mase aku balik dari U aku ternampak seorang pemuda nie hisap rokok pucuk. hairan juga aku tengok orang muda hisap rokok pucuk. jarang. atuk aku pula mengeluarkan hasrat mahu rokok pucuk. dan haritu aku ternampak dekat depan rumah aku tu ada jual rokok pucuk dan aku berjanji akan belikan untuk die dengan syarat tanpa tembakau. lepas kau balik kerja aku pergi la beli dekat kedai depan rumah aku tu. bukan main malu lagi kalau dok melalak dekat kedai buncit tak pulak malu macam nie. mase aku sampai tu banyak pulak brade beli barang aku tunggu je biar reda sikit baru aku beraksi. bila aku mengeluarkan hasrat aku nak beli rokok pucuk tu pakcik tu boleh ternganga pulak sudah la kedai ala-ala kampung buatan kayu nasib tak cicak melepas masuk dalam gaung. bila aku terangkan hal sebenar baru gaung yang ternganga tadi di tutupi dengan batu-bata putih dengan sedikit kekuningan. hahaha....

atuk aku kata tak sedap.
air tangan isteri juga sedap :)
al-Fatihah

p/s ~ yang kedai punya letak ubat supaya tahan lama
setahun aku takkan kunjung kedai tu malu beb !

No comments:

Post a Comment

:: more more ::