: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

aduhai sakit

. paru-paru berair punya cerita .


aku dapat dari satu sumber mengatakan.
ubat paru-paru berair adalah :
telur puyuh dan madu lebah (1-2 camca)
betul ke ?

mengikut sains harus dirawat dengan antibiotik.
kalau ikut tradisional kau baca mas cotek.

punca ??

berpunca dari pelbagai punca jangkitan :
1- bakteria
2- fungi
3- virus 
4- parasit
5- kimia / kecederaan fizikal kepada paru-paru

kadang kala punca ini boleh dianggap tidak diketahui. 

tanda-tanda ??

1- batuk
2- sakit dada
3- demam
4- sesak nafas


kesan ??


umumnya bila orang bercakap tentang paru-paru berair orang akan berkata mesti kerap mandi malam serta minum ais batu..betul kah ??


entah la..aku bukan pakar kedoktoran..
bagi aku lebih baik ikut dari tidak buat apa-apa bukan ??


kerana dari satu sumber aku terjumpa.
ia boleh membawa kepada kematian :(


terima kasih yakin  akan saya :)







1 comment:

  1. ooww..bole bwk smpai kematian erk...
    gulp...baru tau....

    ReplyDelete

:: more more ::