: singgah dan comment :

yesterday - history
tomorrow - mystery
today - gift

:: sabut? ::

My photo
EA & MH . kajang . instagram - edayuanuar . ~ singgah dan komen dan share :)

:: melalak jum ::

::kelapa kelapa::

lokap lokap

. motor punye cerita .


kak ayu - nouvo s merah
aku - ex5

8.30 a.m. 
test pukul 9.00 a.m.

aku turun seperti biase mahu membuka kunci motor untuk hadir ke peperiksaan AIS 200. cuba punye cuba tak boleh buka pulak. tengok jam 9.00 a.m. sudaa. aku terus pecut masuk bilik kak ayu terus tukar kunci aku dengan kunci kak ayu. tak sempat beri tahu tentang kehadiran aku dalam bilik itu. 

lepas habis test aku buka telefon bimbit aku yang telah tutup. ade miscall dari kak teh. aku ingat die mahu pinjam motor kerana kebiasaan nye die akan pinjam untuk pergi membeli makanan. sesudah sampai di rumah sewa aku kena tahan dengan orang-orang di situ. rupa-rupanya mereka syak ade kecurian motor.

siapa pencurinya ??

aku lah !!!!

tahahahahahahahhaa.....

tak ke giler kerjanya. semuanya salah faham. gara-gara aku tak bagi tahu yang aku pinjam motor kak ayu. dengan aku tak kunci handle motor waktu aku cube buka solex motor aku. mereka membuat andaian bahawa ade kecurian motor. 

abg hapis (pakwe kak ayu) - bakpe mu gnie ten. selok ayu mu dengor motor hilang.
kak ayu - aten aten nasib mu balik cepat kalo dok masuk lokap makan free la.
orang uma - kalo mu lambat tadi kena te doh mu balik lebang bijik mate.
jiran - tadi ade nampok ppuan bawak motor merah tapi nouvo Lc bukan nouvo s.

tahahahahaha....*sebenarnye aku. die tak nampak. rabun agaknye.

terima kasih kepada kak ema yang perasan kunci yang aku tinggal pagi tadi :)
dari situ deme tahu aku yang pinjam motor kak ayu.

bayangkan aku masuk lokap ...........



tokse !!

No comments:

Post a Comment

:: more more ::